tisdag 27 januari 2009

Go Green - Grönt toarulle-kort till Team Erik!

GO GREEN!!! På lördag är det final i Körslaget och jag hejjar på Team Erik: jag kommer från Uddevalla och har ett kusinbarn som är med och sjunger!!! SUPERKUL att laget tagit sej till final!!!! Oavsett utgången av finalen ska hela teamet få Toarulle-kort från mej och andra scrappare - vill du göra ett så vill jag ha det mej tillbanda i butiken senast 14.00 på torsdag.

Här är ett av mina, gjort med material du hittar i butiken i Henån:


Jag har använt ett grönt mönsterpapper från "The Robin's Nest" - Fleur Rain Forrest heter det. Primablommor, en glaserad brad, bokstavsstickers från MM, en snutt pärlfloss och diverse band, garn och trådar. Tagen är gjord av en spillbit av cardstock.

Hur gör man toarulle-kort? Busenkelt! Ta en tom rulle (eller dela en hushållsrulle på två!), platta till! Klä med mönsterpapper - antingen klipper till det så du kan vika in en kant som täpper till nerkanten på rullen, eller så häftar du ihop den med häftklammer tex. Dolt eller synligt spelar ingen roll. Jag har också vikt in ca 1 cm papper i ovandelenpå rullen för att få kanten riktigt snygg, men det behövs inte. Gör en tag, ca 0,5 cm smalare men 1 cm längre än själva rulle, sätt fast en bit band eller dyl i ovandelen av tagen. Dekorera tagen - KLART!

Snart kommer fler idéer och tips, några Gäst-designers är satta i jobb - SPÄNNANDE!
Smultronemmi/Emelie har lämnat in en hög kort inför Alla Hjärtans Dag - så snart jag fått fotat dem kommer de här i bloggen - håll utkik!

Kramiz Kada

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket oerhört vackert toarulle-kort! Jag har ett helt mini album på gång av toarullar, så det var kul att få lite mer inspiration! Jättefin blogg!
Minna