lördag 14 februari 2009

Trädalbum




Jag (Camilla/Floweret) fick hem världens sötaste lilla album format som ett träd av chipboard och här är vad jag gjorde med det.




Jepp det är vad det här lilla albumet handlar om... min lista på saker som inte växer på träd...










...med tillägget "i min värld i alla fall"




En sida med min vettiga karl.





En sida med mig på oh så fin jag var på halloween... titeln är galna kvinnor...






Soligt på semestern har jag sällan, tycker jag...






Mina hjärtegryn fick komma med också... lydiga barn heter denna sida...





Albumet lite lojt utspritt på bordet - latar sig på helgen minsann...







Tänkte visa lite om vad jag gjort egentligen: Först tog jag vit akrylfärg och duttade på alla sidorna på albumet så det blev vintervitt för hela slanten.






Efter det gnuggade jag stammen med en chalk dyna i brunt, chestnut roan, för att få fram kontrast och yta. Tog därefter en grov stoppnål och gjorde hål där jag trädde in påsnitar/brads som har en smart en skåra på "huvudet" för att kunna dra garnet igenom skårorna.







Såhär dårå som du ser ovan.






Baksidan blev såhär snygg så jag klippte ut en bit grönt papper och limmade fast ovanpå sedan.






På framsidan satte jag fast de tipptoppa alfabetesklistermärkena och gjorde min albumtitel.


I övrigt har jag kletat på med akrylfärg, fluid chalk och ritat med svart och brun penna. Underbara band och garner har jag pyntat mest varje sida med också.

Inga kommentarer: